Fragment mojej recenzji został umieszczony na okładce powieści "Skazaniec. Z bestią w sercu" Krzysztofa Spadło


Moja recenzja została zamieszczona na okładce powieści "Wojownicy. Odwet Wysokiej Gwiazdy" Erin Hunter

Fragment mojej recenzji „Korony śniegu i krwi” został umieszczony na okładce powieści Elżbiety Cherezińskiej – "Niewidzialna korona"

piątek, 21 października 2011

Krawcowa z Madrytu - Maria Duenas





Tego mi właśnie było trzeba – w momencie, gdy czułam się kompletnie bezsilna, bez ochoty do działania, zmęczona i śpiąca. Powieść o silnej kobiecie…
Sira mieszka z matką, ojca nie zna. Ma narzeczonego, jest pomocnicą w salonie krawieckim. Jej życie jest ciche, spokojne i przepełnione pracą. Do dnia, kiedy poznaje Ramira. W niedługim czasie rozstaje się z Ignaciem, wyprowadza od matki i ostatecznie wyjeżdża z kochankiem do Maroka. Po miesiącach balowania, chodzenia na rauty i spania do południa zachodzi w ciążę, Ramiro ją zostawia z długami, okrada z pieniędzy, które dostała od – odnalezionego niedawno – ojca. Sira zostaje sama i niestety nie może wrócić do Hiszpanii, w której właśnie wybuchła wojna domowa.
Kolejne lata to zmagania z długami, które zostawił jej niewierny kochanek i założenie własnego niewielkiego atelier. Okazuje się, że dziewczyna ma prawdziwy talent i wiele prominentnych mieszkanek Tetuanu szyje suknie w jej salonie. Jest wśród nich również pewna tajemnicza Angielka, kochanka późniejszego Ministra spraw Zagranicznych Hiszpanii, Juana Luisa Beigbedera, z którą Sira zaprzyjaźni się na długie lata.
To także historia polityczna Hiszpanii i Maroka w burzliwych latach trzydziestych i czterdziestych XX wieku. Poznajemy polityków, którzy rządzili wówczas Hiszpanią – generała Franco i jego brata, kilku ministrów. Spotykamy tu również brytyjski wywiad MI-6, który – przy pomocy Siry – próbuje zdobyć przewagę informacyjną nad Niemcami i proniemieckimi Hiszpanami.
Jak skończy się ta opowieść o dziewczynie, która z ciemnej piwnicy w Madrycie trafiła na salony w Tetuanie, Tangerze i hiszpańskiej stolicy? Co zrobi, gdy przyjdzie jej szpiegować swoich rodaków w sprawie, którą uważa za słuszną? Jak potoczy się jej romans z brytyjskim szpiegiem, Loganem i jak ułożą się stosunki z matką i – w końcu odzyskanym – ojcem?
Dla mnie to opowieść o sile, ale i ciężkiej pracy, która jest konieczna, by osiągnąć sukces. Dodała mi energii i chęci do zrobienia czegoś dla siebie, a także zadbania o siebie, właśnie wtedy, gdy ogarnął mnie absolutny marazm. Ma bardzo pozytywny wydźwięk, nie jest przesadnie historyczna, a romans jest tylko pretekstem, żeby pokazać całe ówczesne społeczeństwo. Naprawdę gorąco polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz