Fragment mojej recenzji został umieszczony na okładce powieści "Skazaniec. Z bestią w sercu" Krzysztofa Spadło


Moja recenzja została zamieszczona na okładce powieści "Wojownicy. Odwet Wysokiej Gwiazdy" Erin Hunter

Fragment mojej recenzji „Korony śniegu i krwi” został umieszczony na okładce powieści Elżbiety Cherezińskiej – "Niewidzialna korona"

poniedziałek, 18 grudnia 2017

Bożonarodzeniowe prezenty (nie tylko) dla dzieci od Jedności

"Dzisiaj w Betlejem"  
Wydawnictwo: Jedność 
Kielce 2016
Oprawa: miękka
Liczba stron: 8
Tekst: Agnieszka Bernacka
Ilustracje: Ola Makowska
ISBN: 978-83-7971-617-3



"Polskie Boże Narodzenie"
Wydawnictwo: Jedność 
Kielce 2017
Oprawa: miękka
  Liczba stron: 16 + 2 z naklejkami
Tekst: Dorota Skwark
Ilustracje: Shutterstock
ISBN: 978-83-7971-398-1





Boże Narodzenie już za parę dni, a tymczasem można się do niego ciekawie przygotować. Coś dla dzieci i coś dla... właściwie nie – obie pozycje są dla wszystkich. 
"Dzisiaj w Betlejem" to krótkie opowiadanie o tym, co zdarzyło się dwa tysiące lat temu i co jest powodem naszego świętowania. Jednym słowem – Bóg się rodzi, moc truchleje. Ładnie napisany, przyjemny w odbiorze tekst, nie za długi, więc i dla małych dzieci odpowiedni. 
Jednak to nie tekst jest najmocniejszą stroną tej książeczki-rozkładanki. Właśnie: rozkładanka. Można ją ustawić pod choinką, na biurku, na podłodze. Gdzie chcecie. I piękna ozdoba świąteczna gotowa. Na dodatek traktująca nie tyle o magii, co o istocie tych nadchodzących dni. Moim zdaniem świetna sprawa. Dziewczynkom też się podoba. Ilustracje są przepiękne, a po rozłożeniu tworzą elegancką, przyjemną w odbiorze, nie narzucającą się całość, która idealnie wpasowuje się w bożonarodzeniowy klimat. Wydaje się też, że będzie pasowała do każdego wystroju wnętrza, choć jeśli nie jesteście pewni – najlepiej sprawdźcie sami.
"Polskie Boże Narodzenie" to propozycja zgoła odmienna. Raczej dla starszych dzieci i z pewnością również dla dorosłych. Zawsze uważałam się za "specjalistę" od Bożego Narodzenia, wydawało mi się, że na temat tradycji tych Świąt wiem naprawdę niemal wszystko, przynajmniej jesli chodzi o Polskę, a tymczasem... Czytając tę niedługą książeczkę, dowiedziałam się mnóstwa nowych rzeczy. Naprawdę warto się z nią zapoznać zanim zasiądziemy do wigilijnej wieczerzy. Być może i Wy na pewne sprawy spojrzycie dzięki niej inaczej – z szerszej perspektywy. Dostrzeżecie coś więcej niż tylko własne rodzinne i lokalne tradycje. Ja jestem z tej wiedzy bardzo zadowolona. Szczególnie to istotne dla mnie – osoby, która wyrosła, wychowała się i większość życia spędziła na zachodzie Polski, a teraz mieszka na Wschodzie. Niby ten sam kraj, ten sam język, ta sama historia, a podejście do wielu spraw zupełnie odmienne. Zapoznanie się z wieloma nowymi szczegółami dotyczącymi Bożego Narodzenia pozwoliło mi sporo zrozumieć.
Pozycja ta jest bogato ilustrowana, a dodatkowym jej atutem są naklejki, których uzupełnianie może sprawić dzieciakom wiele frajdy i pomóc im zapamiętać niektóre szczegóły. W końcu aktywne zajęcie zawsze bardziej zapada w pamięć niż tylko przeczytany tekst.
Obie książeczki są pięknie wydane, nie znalazłam w nich błędów, nie przytłaczają nadmiarem grafiki, choć jest ona ich nieodłączną częścią.
Gorąco polecam, póki jeszcze karp nie piecze się w piekarniku, a na kuchni nie grzeje się barszczyk.





Książkę przeczytałam dzięki życzliwości Wydawnictwa Jedność

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz