Fragment mojej recenzji został umieszczony na okładce powieści "Skazaniec. Z bestią w sercu" Krzysztofa Spadło


Moja recenzja została zamieszczona na okładce powieści "Wojownicy. Odwet Wysokiej Gwiazdy" Erin Hunter

Fragment mojej recenzji „Korony śniegu i krwi” został umieszczony na okładce powieści Elżbiety Cherezińskiej – "Niewidzialna korona"

środa, 12 lipca 2017

Wartości w życiu rodziny – Laura Blanco, Silvia Carbonell

Wydawnictwo: Jedność
Kielce 2017
Oprawa: twarda
Liczba stron: 128
Tytuł oryginału: Family Activities (Activitats en Familia)
Przekład (z angielskiego): Piotr Szufliński
Ilustracje: Rosa Maria Curto
ISBN: 978-83-7971-627-2







Pojawiło się właśnie na rynku wydanie II "Wartości w życiu rodziny" Laury Blanco i Silvii Carbonell. Książka to o tyle niezwykła, że uczy i bawi zarówno dzieci, jak i rodziców i pozostałych opiekunów maluchów, choćby przedszkolanki. W piękny i ciepły sposób pokazuje, jak uczyć dzieci o najważniejszych wartościach rodzinnych i pomaga rozwijać wrażliwość na nie.
Książka składa się z 52 tematów do przerobienia w kolejnych tygodniach, a więc jest materiałem do pracy na okrągły rok. Tematy podjęte w kolejnych tygodniach to m.in. mądrość, dyskrecja, przyjaźń, prawdomówność, nadzieja, odpowiedzialność, spokój, uczynność, życzliwość czy zaufanie. Każdy temat rozpoczyna się od króciutkiego tekstu zaczerpniętego z Pisma Świętego. Następnie przedstawiony jest pewien problem nawiązujący do tematu, przykładowo: tematem jest autentyczność, problem dzieci – w telewizji mówiono o plagiacie, co to jest? Dalej kilka zdań, które wprowadzają nas do zastanowienia się nad całym tematem. Nakierowują one, poddają pomysły na to, w jaki sposób o danej kwestii rozmawiać z dziećmi, jakich można używać argumentów i jakie konkretnie działania podjąć. 
W dalszej kolejności przedstawione są dwie zabawy bądź zabawa i historia biblijna. Są one bardzo zróżnicowane i to kolejny plus tej pozycji. Podam tylko kilka przykładów: obserwacja nieba w czasie wycieczki, dekorowanie jajek, budowanie ekosystemu w akwarium, tworzenie mozaiki, organizacja przyjęcia, wystawienie sztuki teatralnej. Wszystkie te zabawy są tak przygotowane, by można było w nie zaangażować całą rodzinę, by czas spędzony był razem i budował więzi rodzinne. 
Każda zaproponowana zabawa jest dokładnie opisana. Tzn. nie sama zabawa, bo przecież, jak wiadomo, ważnym elementem każdej zabawy jest jej nieprzewidywalność i kreatywność bawiących się, ale kroki. Dostajemy więc listę potrzebnych materiałów, jeśli zabawa polega na tworzeniu czegoś nowego. Jeśli Autorki proponują rozmowę z dzieckiem, otrzymujemy wskazówki, jakie kwestie warto w niej poruszyć. Często dostajemy plan, krok po kroku, wykonania pewnych prac plastyczno-technicznych. To spora pomoc dla osób, które nie mają przygotowania przedszkolnego czy dużej wyobraźni. Książkę dzięki temu mogą wykorzystać również starsze dzieci w zabawie z młodszym rodzeństwem. 
Cała książka jest bogato ilustrowana przez Rosę Marię Curto i te ilustracje są przepiękne. Ciepłe, przyjemne w odbiorze, radosne, kolorowe. Uśmiechnięte twarze ludzi na stronach książki od razu zachęcają do wspólnej zabawy, jakby podpowiadały, że i my będziemy tacy radośni. I myślę, że tak się własnie dzieje z osobami, które z tej książki korzystają. 
Dodatkowym wielkim atutem tej pozycji, który skradł całkowicie moje serce, jest dodatek z tyłu. Szablony do odrysowania i wycinania. Bardzo pomocne w niektórych zabawach. Szczególnie urzekły mnie laleczki i ubranka. Zabawa, którą zawsze kochałam i przy którą]ej spędzałam mnóstwo czasu z Mamą i Babcią. Cudowne wspomnienia, które za jakiś czas staną się udziałem również moich Córeczek. Dlatego ten dodatek to coś, w czym się totalnie zakochałam. 
Na samym końcu znajdują się jeszcze teksty biblijne i refleksje dotyczące wszystkich tematów (w kolejności alfabetycznej) oraz miejsce na notatki. Tego ostatniego tylko jedna strona, mogłyby być ze dwie więcej, ale i tak przydatna rzecz.
Jednym słowem to must have dla wszystkich rodziców dzieciaków w wieku żłobkowo-przedszkolnych i wczesnoszkolnym, a także świetna pomoc dla wychowawców i katechetów. Ja jestem zachwycona, moje Dziewczynki oglądały obrazki i bardzo im się podobało. Nawet już im trochę czytałam i słuchały spokojnie, co niezbyt często im się zdarza (na ogół słuchają, biegając po pokoju). Polecam gorąco.







Książkę przeczytałam dzięki życzliwości Wydawnictwa Jedność

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz