Fragment mojej recenzji został umieszczony na okładce powieści "Skazaniec. Z bestią w sercu" Krzysztofa Spadło


Moja recenzja została zamieszczona na okładce powieści "Wojownicy. Odwet Wysokiej Gwiazdy" Erin Hunter

Fragment mojej recenzji „Korony śniegu i krwi” został umieszczony na okładce powieści Elżbiety Cherezińskiej – "Niewidzialna korona"

środa, 19 października 2011

Dobry człowiek Jezus i łotr Chrystus – Philip Pullman





„Dobry człowiek Jezus i łotr Chrystus” to krótka – zaledwie nieco ponad 100 stron – powiastka będąca alternatywną do Pisma Świętego historią Jezusa z Nazaretu. Daje trochę do myślenia, jednak nie można jej porównać do tak monumentalnego dzieła jak „Mistrz i Małgorzata” Bułhakowa (nie tylko ze względu na objętość).
Książkę czyta się szybko i przyjemnie, przyznaję natomiast, że przynajmniej do połowy jest niemal identyczna z Biblią i jedynym wyjątkiem jest postać Brata-bliźniaka, który dopiero w dorosłym życiu ma mieć jakikolwiek wpływ na naszą wiarę. Czy jednak Pullman chciał nas tą powieścią nawrócić? Jeśli takie było jego zamierzenie – chyba nie do końca wyszło. Naprawdę mile wspominam czytanie „Dobrego człowieka…”, ale czegoś mi w nim zabrakło. Może za wiele się spodziewałam po autorze „Mrocznych materii”.
Mimo wszystko – polecam jednak przeczytać – końcówka jest rzeczywiście zaskakująca i choćby dla niej warto zapoznać się z całością.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz