Fragment mojej recenzji został umieszczony na okładce powieści "Skazaniec. Z bestią w sercu" Krzysztofa Spadło


Moja recenzja została zamieszczona na okładce powieści "Wojownicy. Odwet Wysokiej Gwiazdy" Erin Hunter

Fragment mojej recenzji „Korony śniegu i krwi” został umieszczony na okładce powieści Elżbiety Cherezińskiej – "Niewidzialna korona"

środa, 9 listopada 2011

Szwecja - świat według reportera - Piotr Kraśko

„Szwecja - świat według reportera” to rewelacyjna książka znanego wszystkim prezentera telewizyjnego, Piotra Kraśko. To niedługie kompendium o jednym z północnych państw, napisane ładnym językiem, ciekawie i przystępnie dla każdego, opatrzone pięknymi fotografiami, a przy tym wszystkim – poręczne (tzw. pocket).
Autor opowiada o Szwecji, jakby snuł baśń o zaczarowanej krainie – niby o współczesnym, nowoczesnym państwie, nie zapominając przy tym o ciekawej historii tego jednego z niewielu już królestw. Przypomina, jak został powołany na tron założyciel współcześnie panującej rodziny królewskiej, wyjaśnia dla kogo została napisana jedna z najbardziej popularnych piosenek Beatlesów, a także wyjaśnia, dlaczego tak niebezpieczny jest… szwedzki śledź.
Wszystko to jest opowiedziane mądrze i czasami nawet trochę dowcipnie – grunt w tym, że historie Piotra Kraśko zapadają w pamięć, nie należą do podręcznikowego „przeczytać i zaraz zapomnieć”.
Szwecja w pigułce – można powiedzieć. Ciekawa, barwna historia, którą można przeczytać na jednym wdechu. Ja czytałam po jednym rozdziale – zajęło nieco dłużej, ale delektowałam się każdą opowieścią. Niewielka książeczka, nieduży koszt, a przyjemność – bezcenna J Czekam na kolejne tomiki w mojej biblioteczce, taki smakowity deser z wisienką (na szczęście nie pachnie szwedzkim śledziem).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz